DOŚWIADCZENIE, PROFESJONALIZM, INNOWACJE
Szerokie doświadczenie i nowoczesna technologia, w połączeniu z nowatorskim duchem: to cechy, które sprawiają że firma Ragazzon jest liderem w produkcji tłumików sportowych wysokiej klasy. Zespół zmotywowanych, kreatywnych i dynamicznych profesjonalistów, ciągle patrzących w przyszłość, dążących aby ich końcówki tłumików i kompletne układy wydechowe były widowiskowe, zaawansowane technicznie i zgodne z dzisiejszymi trendami.
Dzięki ich wiedzy know-how, najwyższej jakości użytych materiałów oraz staranności w projektowaniu i produkcji każdego pojedynczego tłumika, Ragazzon gwarantuje maksymalną jakość i trwałość czasu pracy dla każdego z produktów.
Kluczem do ich sukcesu jest niepowtarzalny dźwięk tłumików, zawsze w ramach dyrektyw dotyczących homologacji typu EWG.
Ragazzon jest tównież znany z ich technologicznej i handlowej obsługi posprzedażnej, która oferuje szybkie i profesjonalne rozwiązania dla wszystkich swoich klientów. Duży, nowoczesny magazyn, pozwala skutecznie zagwarantować ekspresową dostawę na całym świecie.
PASJA DO STALI
Firma Ragazzon, położona w północno-wschodniej części Włoch niedaleko Treviso, powstała w latach osiemdziesiątych, założona przez Enzo Ragazzone którzy po nabyciu wielkich umiejętności technicznych w obróbce stali w przemyśle samochodowym i statków, rozpoczęł produkcję znormalizowanych wzmocnionych tłumików wydechowych.
W latach 90-tych firma rozpoczęła ciekawe i owocne badania w świecie tuningu i uruchomiła pierwszą produkcję wysokiej jakości tłumików sportowych. W 1992 roku, pierwsze tłumiki, homologowane przez TÜV Bawarii EWG, pozwoliły firmie stać się sukcesem na rynku włoskim, tworząć coraz większe zainteresowanie na rynku europejskim, jak i na całym świecie.
W 1998 Ragazzon wyprodukował pierwszy wydech dwustronny dla Fiata Punto GT, który również został przetestowany i uzyskał homologacje. W tym samym roku model ten, okazał się absolutnym liderem w swojej kategorii, został przedstawiony na Bologna Motor Show. Wzór wydechu z lini TOP LINE został kopiowany nie tylko przez producentów tłumików, ale także przez rzeczywistych producentów samochodów którzy zaczeli montować podwójne wydechy w cywilnych samochodach a nie tylko w wyścigowych.
Dziś Top Line obejmuje ponad 150 modeli, a firma może zaoferować dodatkowo duża gama tłumików sportowych, wykonane w całości ze stali nierdzewnej, zawsze w pełnej zgodności z normami ECC, oraz grupy wyścigowe N, w tym homologacji typu katalizatorów FIA-CSAI.
TNIEMY STAL ABY STWORZYĆ POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI
Cykl produkcyjny rozpoczyna się w magazynie, w fabryce, w którym surowiec, "wielki dar natury" jest wybrany z wielką starannością, aby wprowadzić proces transformacji, która zamienia go na trzy główne składniki, niezbędne do rozwoju Evo Line, Top Line i UTP: rury, tłumików i końcówek wydechów.
Pierwszy etap: rury ze stali nierdzewnej inox 304 AISI są cięte, a następnie kształtowane i przetwarzane zgodnie z wymaganiami danego modelu wydechu.
Drugim etap: końcowe tłumiki wykonywane są z pasków polerowanej stali nierdzewnej AISI 304. Do produkcji środkowych elementów układu wydechowego, używamy rur perforowanych ze stali nierdzewnej AISI 409. Tłumiki zostają pokryte wysokiej jakości wełną ze stali nierdzewnej oraz materiałem absorbującym hałas, wszystko po to aby otrzymać produkt pierwszej klasy. Tłumik jest następnie zaspawany stalą nierdzewną AISI-304 (wolfram gazu obojętnego) w celu zapewnienia najwyższej odporności.
Trzecim etapem jest produkcja rury wydechowej, widoczna część wystającą z tyłu pojazdu. Oferujemy szeroką gamę rur wydechowych o różnej konstrukcji, stworzonych z najwyższą dokładnością. Łączenie wewnętrznej części rury wydechowej z rurą wydechową ma kluczowe znaczenie. W rzeczywistości jej kształt i stożkowa konstrukcja odpowiada za dźwięk. Gdy proces produkcji rury wydechowej jest zakończony, wszystkie rury są polerowane, aż do osiągnięcia efaktu lustra.
Wszystkie składniki są następnie montowane w celu uzyskania najwyższej jakości wydechów sportowych o najlepszych osiągach. Każdy z etapów produkcji odbywa się pod bacznym okiem Włoskich praconików, którzy wykonują je ręcznie.
Ostatnim etapem produkcji jest kontrola jakości produktów. Po uzyskaniu pozytywnej jakości, produkt otrzymuje wygrawerowane logo producenta wraz z numerem homologacji po czym trafia na magazyn jako gotowy produkt marki RAGAZZON.
H2 - produkcja Flow Line różni się od poprzednich o tyle, że jest ona produkowana w procesie produkcji o nazwie "Hydroforming Technologii". Pracę rzemieśników wspomagają tutaj wyspecjalizowane maszyny. Produkty wytwarzane w tym procesie tworzone są przy użyciu pojedynczych rur wykonanych ze stali nierdzwnej które umieszcza się w wysokociśnieniowych zaawansowanych maszynach. Rure umieszcza się w odpowiednio ukształtowanych formach, do których pompuje się płyn pod wysokim ciśnieniem. Powoduje to rozszerzenie metalu do kształtu formy zgodnie z ich wymiarami tworząc zewnętrzną część tłumika.
LIDERZY INNOWACJI
Ścisła współpraca pomiędzy pracownikami działów handlowych, technicznych i produkcyjnych powoduje właściwe przetwarzanie informacji co ma kluczowy wpływ na przewidywania trendów rynkowych w celu dopasowania oferty marki Ragazzon do rynku.
Nasi eksperci studjują uważnie każdy pojedynczy pojazd, średnicę i grubość poszczególnych rur ze stali nierdzewnej, obliczają przebiegi i krzywe mocy, aby poprawić przepływ gazów spalinowych tak aby mogli zaprojektować najbardziej odpowiedni tłumik, poprzez kształt, wielkość i techniki produkcyjne, wszystko w celu zapewnienia świetnego dźwięku bez blokowania spalin.
Gdy prototyp tłumika jest gotowy, montuje się go od modelu samochodu, aby dopracować gabaryty i punktów mocowania oraz zapewnić prosty montaż gotowego produktu.
HOMOLOGACJA
JAKOŚĆ, GWARANCJA I NIEZAWODNOŚĆ
Aby uzyskać homologację EWG, tłumiki Ragazzon poddawane są surowych testom przez Departament Zarządu Transportu. Badania te przeprowadza się w kilku etapach. Sprawdzana jest norma emisji spalin czy też poziom hałasu podczas jazdy i zatrzymywania.
Procedura wymaga również analizy stanu i odporności materiałów używanych w produkcji tłumik. Po wykonaniu testu z powodzeniem, jakość produktów jest certyfikowana oficjalnym zatwierdzeniem EWG, które obowiązuje we wszystkich państwach członkowskich Wspólnoty Europejskiej, w Szwajcarii i innych krajów spoza WE.
Aby zainstalować zatwierdzony tłumik w samochodzie, nie trzeba aktualizować dokumentów pojazdu, zgodnie z dyrektywą 70/157 / EWG i kolejnych aktualizacjach.
Homologacja z numerem testu, wydane przez włoskie Ministerstwo Dróg i Transportu lub przez Departament Zarządu niemiecki Transportu i przez TÜV-KBA we Flensburgu (Niemcy), są wygrawerowane na znacznikach przy tłumiku. Do tłumika dodawane są pisemne dokumenty ze świadectwem homologacji.